KALİTE POLİTİKAMIZ
1. Suluova Devlet Hastanelerine başvuran hasta ve yakınlarına sunulan sağlık hizmetinin, ihtiyaç ve
beklentileri karşılayacak en üst düzeyde olması ana hedefimizdir. Eş zamanlı olarak çalışan sağlığı,
güvenliği ve memnuniyeti de ön planda tutulmaktadır.
2. Sağlıkta kalite, sağlık hizmetinin hasta ve yakınlarının belirlenen veya olabilecek ihtiyaçlarını ve
beklentilerini en iyi şekilde karşılayabilme derecesi olarak tanımlanabilir.
3. Hastanelerimizde sağlıkta toplam kalite yönetimi benimsenmiştir: Tüm süreçler sürekli olarak gözden
geçirilmekte ve iyileştirme çalışmaları planlanmakta, çalışanların ekip halinde çalışması hedeflenmekte ve
tüm hastaların ihtiyaç ve beklentilerini tam karşılayan bir performans sağlanması hedeflenmektedir.
4. Hastanelerimiz ulusal ve uluslararası kalite standartlarına uygun olarak çalışmalarını sürdürmektedir.
5. Kalite süreçlerinde üst yönetim yanı sıra tüm birimler önemli rol oynamaktadır.
6. Hastanelerimizdeki toplam kalite çalışmaları hasta memnuniyeti ve güvenliği, bilgi güvenliği, sürekli
gelişme, ekip çalışması, süreç yönetimi, sistematikleşme, kurum kültürü ve yapısına uygun
çalışılmaktadır.
7. Ulusal ve uluslararası standartlara uyum, birimler arasında koordinasyonun sağlanması, bölüm
hedeflerinin takibi ve buna yönelik analizlerin değerlendirilmesi, hasta ve çalışan anketlerinin
değerlendirilmesi ve öz değerlendirmeleri yönetmek amacıyla Hastanelerimizde 'Kalite Birimi'
oluşturulmuştur.
8. Hastanelerimizde hasta bakımı ve yönetimi ile ilgili güncel bilimsel kılavuzlar ile uyumlu standartlar
oluşturulmakta, düzenli olarak güncellenmektedir.
9. Sağlıkta kalite standartlarının tüm çalışanlarımız tarafından içselleştirilmesi ve bu standartlara uyum için
düzenli eğitimler, toplantılar ve farklı faaliyetler planlanmaktadır.
10. Hastanelerimizde kalite göstergeleri düzenli olarak takip edilmekte, iyileştirmeye/ geliştirmeye yönelik
faaliyetler planlanmakta, yenilenen süreçler tekrar değerlendirilerek yaygınlaştırılmakta ya da
iyileştirilmektedir.
11. İletişim becerileri gelişmiş sağlık profesyonellerinden hasta güvenliği ve sağlığı öncelikli, güncel ve
bilimsel yaklaşımlara uygun sağlık hizmeti sağlanırken tıbbi ve etik ilkelere de bağlı kalınmaktadır. Aynı
zamanda hasta mahremiyet, bilgi güvenliği ve bilgi edinme haklarına saygı gösterilmektedir.
12. Yukarıdaki ilkeler doğrultusunda hastalarımız için en ekonomik, en doğru teşhis ve tedavi yöntemleri
kullanılması hedeflenmektedir.
13. Çalışanlarımız için çalışan sağlığı, güvenliği ve memnuniyeti ön planda tutularak önerileri doğrultusunda
planlamalar yapılmaktadır.
14. Çalışanlarımızın bilgi ve becerilerini arttırmak amacıyla düzenli olarak eğitimler düzenlenmekte, bu
eğitimlere katılım teşvik edilmektedir.
15. Hastalarımız ve çalışanlarımız arasında din, dil, ırk, cinsiyet ve bölge ayrımı gözetimi yapılmamaktadır.
16. Hasta, hasta yakını ve hastane çalışanlarına yönelik anketler düzenlenerek memnuniyetleri
değerlendirilmekte ve sonuçları doğrultusunda iyileştirme çalışmaları planlanmaktadır. Bu çalışmalara
ilgili birimlerin de katılımı sağlanmaktadır.
17. Kalite çalışmalarının dinamik bir süreç olması gerektiği bilincinde olarak bu çalışmaların sürekliliği ve
güncelliği teşvik edilmektedir.